CPM - wat is het?

organiseren van een media en contextuele reclame-campagne op het netwerk, berekent een adverteerder de geschatte budget.Voor de klant is het belangrijk om de promotie te zien als toegewezen middelen voor de uitvoering ervan, zoals de bedoeling is als het geld wordt besteed en de effectiviteit waarmee ze worden gebruikt.De berekening van het rendement van product reclame in media planning op basis van een aantal indicatoren, waarvan de index van CPM.Wat voor soort figuur hoe het te gebruiken - vinden hieronder.

CPM - waarom is het nodig

Wat is CPM reclame, bekend sinds de vorige eeuw.De module gebruikt in alle campagnes die in de media plaatsvond.Uitgeverijen, tv en radio stations nog steeds gebruik dit cijfer aan de kosten van reclame te berekenen.CPM wordt gebruikt in het geval als het gaat om de prijs van een eenheid niet reclame bestemmingen weer te geven, en duizenden van mogelijke kopers.Vervolgens werd dezelfde behandeling toegediend gevonden.De eigenaren van de reclame-platforms kunnen alleen hun circulatie en thematische focus te bedienen, dus was indicatoren CPM, reclame te identificeren, rekening houdend met deze waarde is effectief geweest.

definiëren CPM

eenvoudige definitie van CPM - kosten per duizend is.Er is een module naam van de Engels woorden kosten per duizend, waarbij M - het Romeinse cijfer, wat dus betekent dat 1000, de vraag wat de CPM, kunnen worden beantwoord, is de prijs per duizend vertoningen van de advertentie.Hoe meer tijd er is reclame op de pagina's van kranten en tijdschriften, het vaker wordt gespeeld op de radio of lezen op het tv-kanaal - hoe groter de snelheid van deze factor.

berekening CPM reclame online campagnes op het internet

rol meestal gespeeld ad banners - die vervelende pop-ups, die zo populair is bij de gebruikers, en die brengen geld aan de eigenaar van de reclame-platforms.Hoe populairder de site, hoe meer gebruikers het bekijken van deze pagina van het internet, zal de duurdere reclame op deze site de klant kosten.

adverteerders die geïnteresseerd zijn in een zo groot mogelijk aantal gebruikers die de banner zag.Daarom, wat is CPM, kan worden wiskundig aldus getoond:

CPM = (de totale prijs van de reclame-volgorde) / (geplande banner views per dag) * 1000.

Nu is het duidelijk, CPM - wat het is.In reclame is een van de belangrijkste indicatoren.Een adverteerder kan berekenen hoeveel geld je nodig hebt om de eigenaar van de site te betalen om ervoor te zorgen dat de informatie is gebleken duizend gebruikers van het netwerk.

Intuïtief, kan deze berekening worden geïllustreerd door een eenvoudig voorbeeld.De kosten van het plaatsen van een banner op de site van een portaal is, bijvoorbeeld, $ 400 per week, de statistieken van de webpagina's te tonen dat een week surfen op de site ongeveer 10 duizend. Gebruikers.Zo kan een eenvoudige berekening geeft de waarde:

CPM = $ 000 * 1000 400/10 = $ 4 per duizend vertoningen reclame informatie.

Adverteerders moeten begrijpen dat een eenvoudige demonstratie van een banner op de site thema is vooral informatief.Er is geen garantie dat alle tien duizend mensen een bezoek aan de pagina, moet u klikken op de banner.Zal de bezoeker niet koppelen of - afhankelijk van de aantrekkelijkheid van de banner en de informatie die erop wordt geplaatst.Elke plaats is vereist om alle gegevens van belang voor de berekening van de parameter CPM verschaffen.Het rendabel is om de eigenaar van de site, kun je begrijpen.Maar reclame, de kwaliteit en interessant voor de eindgebruiker aan de doelstellingen van de klant.

extra module CTR, berekeningsmethoden

om de kosten te verlagen moet worden beschouwd als een andere indicator - de index CTR.De naam komt ook uit het Engels en is geheel klinken als een click-through rate - CTR tarief.CTR toont hoeveel mensen geklikt op de banner en ging over naar de pagina van de klant van de reclame.Deze module is afhankelijk van de juistheid van de gekozen locatie, want hoe meer passend en noodzakelijk blik reclame, hoe groter de kans dat de bezoeker geïnteresseerd in informatie en klikken op de banner.De wijze van berekening van deze figuur eruit ziet:

CTR = (aantal gebruikers die op de banner geklikt) / (geplande banner views per dag) * 100%.

Als bijvoorbeeld 20.000 mensen die de advertenties gezien, hebben een verband gevolgd 800 gebruikers, dan is de CTR 800/20 000 * 100 = 4%, wat boven de ondergrens.

experimenteel bewezen dat de minimum CTR van 3-5%.Indien minder dan de kosten per potentiële klant om de verwachte winst te overtreffen, en reclame zal niet effectief worden beschouwd.

behulp indexen

CPM kan worden gebruikt bij het selecteren van een smalle doelgroep.Bijvoorbeeld, op de volgorde van de banner-terrein speeltuin biedt adverteerders informatie over leeftijd, geslacht, woonplaats, belangen van alle geregistreerde bezoekers.Zo verschijnt de gewenste banner alleen voor die gebruikers, die werd ontworpen dit product reclame.Het budget van de campagne dus besteed zuiniger en efficiënter.

moet ook rekening houden met de werkzaamheden van de vaste leden.Hoe vaker dezelfde bezoeker ziet het dezelfde advertentie product, hoe meer geld adverteerders worden afgeschreven, maar de klant bij de klant uit deze niet langer wordt.Daarom kunnen omgaan berekening indices CPM en CTR in combinatie met een diepgaande analyse van de door deze reclame-platform informatie om de gewenste resultaten aan de klant te brengen.

Een ander punt waarmee rekening moet worden gehouden aan het begin van de campagne.Betaling kan worden ingesteld of in termen van CPM, of CTR.Met andere woorden, moet de klant de essentie van reclame banners te begrijpen op de module CPM - dat het niet een betaling voor de klikken van gebruikers, maar alleen voor de demonstratie van het product reclame

Samenvatting

Gevraagd naar wat de CPM, antwoord is dat deze optievan de belangrijkste in de analyse van de effectiviteit van een bepaalde reclame, en moet ook rekening worden gehouden bij de berekening van het reclamebudget.In aanmerking genomen en het aantal vermeende contacten met potentiële consument reclame-informatie, en de kosten van het plaatsen van banners op meerdere sites met vergelijkbare thematische focus.Gezien deze parameters is het mogelijk om het rendement van een bepaalde reclame-platform berekent en de reclamebegroting succesvol beheersen.