organisere en media og kontekstuell reklamekampanje på nettverket, beregner en annonsør estimert budsjett.For kunden er det viktig å se kampanjen som tildelte midler for gjennomføring, som forutsatt dersom pengene er brukt og effektiviteten som de er brukt.Beregningen av effektiviteten av produktet reklame i media planlegging basert på flere indikatorer, hvorav den ene er indeksen for CPM.Hva slags figur hvordan du bruker den - finn ut nedenfor.
CPM - hvorfor er det nødvendig
Hva er CPM-annonsering, kjent siden forrige århundre.Modulen brukes i alle reklamekampanjer som fant sted i media.Forlag, TV og radiostasjoner fortsatt bruke dette tallet til å beregne kostnaden ved annonsering.CPM brukes i tilfelle når det gjelder prisen på en enhet ikke vises reklame destinasjoner, og tusenvis av mulige kjøpere.Deretter ble samme behandling ble administrert i dette begrepet.Eierne av annonsering plattformer kan bare operere opplaget og tematisk fokus, derfor var å identifisere indikatorer CPM, reklame, tar hensyn til denne verdien har vært effektiv.
Defining CPM
enkel definisjon av CPM - pris per tusen er.Det er en modul navn fra de engelske ordene kostnad per tusen, hvor M - romertall, noe som betyr 1000. Dermed blir spørsmålet om hva CPM, kan besvares, er det prisen per tusen visninger av annonsen.Jo mer tid det er reklame på sidene til aviser og magasiner, jo oftere det blir spilt på radio eller lese på TV-kanalen - jo større hastighet på denne faktoren.
beregning CPM reklame online kampanjer på rollen Internett
vanligvis spilt ad bannere - de irriterende pop-ups, som er så populært med brukerne, og som bringer penger til eieren av annonsering plattformer.Jo mer populære nettstedet, jo flere brukere ser denne siden av Internett, vil det dyrere å annonsere på dette nettstedet koste kunden.
Annonsører interessert i flest mulig av brukerne som så banneret.Derfor, hva er CPM, det kan vises matematisk slik:
CPM = (den totale prisen for reklame rekkefølge) / (planlagte bannervisninger per dag) * 1000.
Nå er det klart, CPM - hva det er.I reklame, er det en av de viktigste indikatorene.En annonsør kan beregne hvor mye penger du trenger å betale eieren av området for å sikre at informasjonen har blitt vist ett tusen brukere i nettverket.
Intuitivt kan denne beregningen illustreres ved et enkelt eksempel.Kostnaden for å plassere et banner på stedet av en portal er, for eksempel, $ 400 per uke, statistikken for nettsidene viser at en uke navigere nettstedet ca 10 tusen. Brukere.Dermed gir et enkelt regnestykke verdien:
CPM = $ 400/10 000 * 1 000 = $ 4 per tusende visning reklame informasjon.
Annonsører bør forstå at en enkel demonstrasjon av et banner på nettstedet tema er mest informative.Det er ingen garanti for at alle de ti tusen mennesker besøkte siden, må du klikke på banneret.Vil den besøkende til å lenke eller ikke - avhenger av attraktivitet av banneret og informasjonen som er plassert på den.Hvert område er nødvendig for å gi alle data av interesse for beregning av parameter CPM.Det er lønnsomt for eieren av nettstedet, kan du forstå.Men reklame, dens kvalitet og interessant for sluttbrukeren er inkludert i målene for kunden.
hjelpemodul CTR, beregningsmetoder
å redusere kostnader bør vurderes en annen indikator - indeksen CTR.Navnet kommer også fra det engelske språket og er helt høres ut som en klikkfrekvens - CTR rate.CTR viser hvor mange mennesker klikket på banneret og gikk over til kunden siden av reklame.Denne modulen er avhengig av riktigheten av det valgte området, fordi det mer hensiktsmessig og nødvendig titt reklame, jo mer sannsynlig at den besøkende er interessert i informasjon og klikk på banneret.Metoden for å beregne dette tallet ser slik ut:
CTR = (antall brukere som klikket på banneret) / (planlagte bannervisninger per dag) * 100%.
For eksempel, hvis 20 tusen mennesker som så annonsene, har fulgt en lenke 800 brukere, deretter CTR er 800/20 000 * 100 = 4%, som er over den nedre grensen.
eksperimentelt bevist at minimums CTR på 3-5%.Hvis mindre, da kostnaden per potensielle kunden til å overstige forventet profitt, og reklame vil bli vurdert ineffektiv.
Bruke indekser
CPM kan brukes når du velger en smal målgruppe.For eksempel, i rekkefølgen av banner-site lekeplass gir annonsører med informasjon om alder, kjønn, bosted, interessene til alle registrerte besøkende.Dermed ønsket banner vises kun for de brukerne som er designet dette produktet reklame.Budsjettet for kampanjen brukte dermed mer økonomisk og mer effektivt.
bør også vurdere aktiviteten til de faste medlemmene.Jo oftere de samme besøkende ser den samme annonsen produkt, jo mer penger annonsørene er avskrevet, men kunden kunden fra denne ikke lenger blir.Derfor rate beregnings indekser CPM og CTR i forbindelse med en dyp analyse av informasjon fra denne annonseringen plattformen er å bringe de ønskede resultater til kunden.
Et annet punkt som bør tas hensyn til ved begynnelsen av kampanjen.Betaling kan settes eller i form av CPM, eller CTR.Med andre ord, må kunden å forstå essensen av reklamebannere på modulen CPM - at det ikke er en betaling for klikk til brukerne, men bare for demonstrasjon av produktet reklame
Oppsummering
Spurte hva CPM, er svaret at dette alternativet erav de viktigste i analysen av effektiviteten av en bestemt annonse, og må også ta hensyn til ved beregning av annonsebudsjettet.Tatt i betraktning og antallet påståtte kontakter med potensielle forbrukerinformasjon reklame, og kostnadene ved å plassere bannere på flere nettsteder med lignende tematisk fokus.Gitt disse parametre, er det mulig å beregne effektiviteten av en bestemt reklame plattform og hell mestre reklame budsjett.