organisere en medie og kontekstuel reklamekampagne på netværket, enhver annoncør beregner sin forventede budget.For kunden er det vigtigt at se fremme som tildelte midler til dens gennemførelse, efter hensigten, hvis pengene bruges, og den effektivitet, hvormed de anvendes.Beregningen af effektiviteten af produktet reklamer i medieplanlægning baseret på flere indikatorer, hvoraf den ene er indekset for CPM.Hvilken slags figur hvordan man bruger det - finde nedenfor.
CPM - hvorfor er det nødvendigt
Hvad er CPM-reklamer, kendt siden det sidste århundrede.Modulet anvendes i alle reklamekampagner, der fandt sted i medierne.Forlag, TV og radiostationer stadig bruge dette tal til at beregne omkostningerne ved annoncering.CPM bruges i tilfælde, når det kommer til prisen for en enhed viser ikke reklame destinationer, og tusindvis af mulige købere.Derefter samme behandling blev administreret i dette udtryk.Ejerne af reklame-platforme kan kun drive deres cirkulation og tematiske fokus derfor var at identificere indikatorer CPM, reklame, under hensyntagen til denne værdi har været effektiv.
Definition CPM
simpel definition af CPM - pris pr tusinde er.Der er et modul navn fra de engelske ord Cost-Per-Thousand, hvor M - romertallet, hvilket betyder 1000. Således er spørgsmålet om, hvad den CPM, kan besvares, er prisen per tusinde visninger af annoncen.Jo mere tid der er reklame på de sider af aviser og blade, jo oftere det spilles i radioen eller læse på TV-kanalen - jo større hastigheden af denne faktor.
beregning CPM reklame online kampagner på internettet
rolle normalt spilles bannerannoncer - de irriterende pop-ups, som er så populær hos brugerne, og som bringer penge til ejeren af reklame platforme.Jo mere populært site, jo flere brugere, at se denne side af internettet, vil de dyrere annoncering på denne hjemmeside koste kunden.
Annoncører interesseret i det størst mulige antal brugere, der så banneret.Derfor, hvad er CPM, det kan påvises matematisk således:
CPM = (den samlede pris for reklame rækkefølge) / (planlagte banner visninger om dagen) * 1000.
Nu er det klart, CPM - hvad det er.I reklamer, er det en af de vigtigste indikatorer.En annoncør kan beregne, hvor mange penge du skal betale ejeren af webstedet for at sikre, at oplysningerne er blevet vist tusind brugere af nettet.
intuitivt kan denne beregning illustreres med et simpelt eksempel.Omkostningerne ved at placere et banner på stedet af en portal er for eksempel, $ 400 om ugen, statistikken over de websider viser, at en uge besøge sitet omkring 10 tusind. Brugere.Således er en simpel beregning giver værdi:
CPM = $ 400/10 000 * 1000 = $ 4 per tusinde visninger reklame oplysninger.
Annoncører bør forstå, at en simpel demonstration af et banner på sitet tema er for det meste informativ.Der er ingen garanti for, at alle ti tusinde mennesker besøgte siden, skal du klikke på banneret.Vil den besøgende til at linke eller ej - afhænger af tiltrækningskraft banneret og de oplysninger, der er placeret på det.Hvert sted er forpligtet til at levere alle de oplysninger af interesse for beregningen af parameteren CPM.Det er rentabelt at ejeren af webstedet, kan du forstå.Men reklame, dens kvalitet og interessant for slutbrugeren indgår i målene for kunden.
ekstra modul CTR, beregningsmetoder
at reducere omkostningerne bør betragtes en anden indikator - indekset CTR.Navnet kommer også fra det engelske sprog og er helt lyde som en klikfrekvens - CTR sats.CTR viser, hvor mange mennesker har klikket på banneret og gik over til kunden side med reklamer.Dette modul afhænger af rigtigheden af det valgte sted, fordi jo mere hensigtsmæssig og nødvendig udseende reklame, jo mere sandsynligt, at den besøgende er interesseret i oplysninger og klik på banneret.Metoden til beregning af dette tal ser ud som:
CTR = (antal brugere, der klikkede på banneret) / (planlagt banner visninger om dagen) * 100%.
For eksempel, hvis 20 tusinde mennesker, der så de reklamer, har fulgt et link 800 brugere, så er CTR 800/20 000 * 100 = 4%, hvilket er over den nedre grænse.
eksperimentelt bevist, at den minimale CTR på 3-5%.Hvis mindre, så prisen pr potentiel kunde til at overstige den forventede fortjeneste, og reklame vil blive betragtet ineffektiv.
Brug indekser
CPM kan bruges, når du vælger en smal målgruppe.For eksempel ved rækkefølgen af banneret-site legeplads giver annoncører med oplysninger om alder, køn, bopæl, interesser alle registrerede besøgende.Således ønskede banner vises kun for de brugere, der blev tegnet dette produkt reklame.Budgettet for kampagnen således brugt mere økonomisk og mere effektivt.
bør også overveje aktiviteten af de permanente medlemmer.Jo oftere den samme besøgende ser den samme annonce produkt, jo flere penge annoncører afskrives, men kunde hos kunden fra dette ikke længere bliver.Derfor kultiveret beregningsmetoder indeks CPM og CTR i forbindelse med en dyb analyse af de oplysninger, som denne reklame platform er at bringe de ønskede resultater til kunden.
Et andet punkt, der bør tages i betragtning ved begyndelsen af kampagnen.Betaling kan indstilles eller i form af CPM eller CTR.Med andre ord, skal kunden forstå essensen af reklamebannere på modulet CPM - at det ikke er en betaling for de klik af brugere, men kun til demonstration af produktet reklame
Resumé
Adspurgt hvad CPM, svaret er, at denne mulighed eraf de vigtigste i analysen af effektiviteten af en bestemt reklame, og også skal tage hensyn til ved beregning af reklame budget.Taget hensyn til, og antallet af påståede kontakter med potentielle forbruger reklame oplysninger, og omkostningerne ved at placere bannere på flere sites med lignende tematisk fokus.På baggrund af disse parametre, er det muligt at beregne effektiviteten af en bestemt reklame platform og held mestrer reklame budget.