järjestää median ja mainoskampanja verkossa, kaikki mainostajan laskee sen arvioitu budjetti.Asiakkaalle on tärkeää nähdä edistämiseen kuin varoja osoitetaan sen täytäntöönpanoa, suunnitellusti, jos rahoja käytetään ja tehokkuudesta, jolla niitä käytetään.Laskenta tehokkuuden tuotteen mainonnan mediasuunnittelu perustuvat useisiin indikaattoreihin, joista yksi on indeksi CPM.Millaisia luku miten käyttää sitä - selvittää alla.
CPM - miksi se on tarpeellinen
Mikä on CPM mainonta, tunnettu jo viime vuosisadalla.Moduuli käyttää kaikissa mainoskampanjoissa joka pidettiin tiedotusvälineissä.Kustantamot, TV ja radioasemat silti käyttää tätä lukua laskea kustannukset mainonnan.CPM käytetään silloin, kun kyse on yhden hinnalla yksikkö ei näy mainoksia kohteisiin, ja tuhansia mahdollisia ostajia.Sitten sama kohtelu annettiin tässä aikavälillä.Omistajat mainonnan alustoja voi toimia vain niiden liikkeeseen ja temaattinen painopiste oli siis tunnistaa indikaattorit CPM, mainonta, ottaen huomioon tämän arvo on ollut tehokasta.
määrittely CPM
Yksinkertainen määritelmä CPM - tuhannen on.On moduulin nimi Englanti sanat kustannus-tuhannen, missä M - roomalainen numero, mikä tarkoittaa 1000. Siten kysymys siitä, mitä CPM, voidaan vastata, se on hinta per tuhat vaikutelmia mainos.Enemmän aikaa mainostaa sivuilla sanoma- ja aikakauslehtien, useammin se on soitetaan radiossa tai lukea televisiokanavan - suurempi määrä tämän tekijän.
laskelma CPM mainonta online-kampanjoita Internetissä
rooli yleensä pelataan bannerimainokset - ne ärsyttävät ponnahdusikkunat, jotka ovat niin suosittuja käyttäjien, ja jotka tuovat rahaa omistajalle mainonnan alustoja.Enemmän suosittu sivusto, enemmän käyttäjiä katselee tätä sivua Internet, kalliimpia mainoksia tällä sivustolla maksaa asiakas.
Mainostajat kiinnostunut mahdollisimman monille käyttäjille, jotka näkivät banneri.Siksi, mitä on CPM, se voidaan osoittaa matemaattisesti näin:
CPM = (kokonaishinta mainonnan järjestyksessä) / (suunniteltu banneri näkemyksiä päivässä) * 1000.
Nyt on selvää, CPM - mitä se on.Mainonnassa, se on yksi tärkeimmistä indikaattoreista.Mainostaja voi laskea, kuinka paljon rahaa joudut maksamaan omistaja sivuston, jotta tiedot on esitetty tuhat verkon käyttäjien.
Intuitiivisesti tämä laskelma voidaan havainnollistaa yksinkertaista esimerkkiä.Kustannukset saattamista banneri paikalle portaali on, esimerkiksi, $ 400 viikossa, tilastoja verkkosivujen osoittavat, että viikossa lukemassa sivusto 10000. Käyttäjät.Täten yksinkertainen laskutoimitus antaa arvo:
CPM = $ 400/10 000 * 1000 = $ 4 prosenttia tuhannen näyttökerran mainonta tietoa.
Mainostajien pitäisi ymmärtää, että pelkkä osoitus bannerin päällä teema on enimmäkseen informatiivinen.Ei ole mitään takeita siitä, että kaikki kymmenen tuhatta ihmistä vieraili sivu, muista napsauttamalla banneria.Voiko kävijä yhdistää tai ei - riippuu houkuttelevuutta banneri ja tiedot, jotka on lisätty siihen.Jokainen sivusto on annettava kaikki tiedot kohteita laskettaessa parametrin CPM.Se on kannattavaa sivuston omistaja, voit ymmärtää.Mutta mainonta, sen laatu ja mielenkiintoisia loppukäyttäjälle sisältyvät tavoitteet asiakkaan.
lisämoduuli CTR, laskentamenetelmiä
vähentää kustannuksia on katsottava toisen indikaattori - indeksi CTR.Nimi tulee myös Englanti kieli ja on täysin kuulostaa click-through rate - CTR korko.CTR osoittaa, kuinka monta ihmistä napsautti bannerin ja meni asiakkaalle sivun mainonnan.Tämä moduuli riippuu oikeellisuudesta valittu sivuston, koska enemmän asianmukaista ja tarpeellista katsoa mainonta, sitä todennäköisemmin kävijä kiinnostunut tiedot ja napsauttaa bannerin.Laskutapaa tämä luku näyttää:
CTR = (käyttäjien määrää, jotka napsautti banneri) / (suunniteltu banneri näkemyksiä päivässä) * 100%.
Jos esimerkiksi 20000 ihmistä, jotka näkivät mainoksia, on seurannut linkki 800 käyttäjää, sitten napsautussuhde on 800/20 000 * 100 = 4%, mikä on alarajan yläpuolella.
kokeellisesti osoittanut, että vähintään napsautussuhde 3-5%.Jos vähemmän, niin kustannus per potentiaalinen asiakas ylittää odotettua voittoa, ja mainonta katsotaan pätemättömäksi.
käyttäminen indeksit
CPM voidaan käyttää, kun valitaan kapea kohderyhmä.Esimerkiksi tällä järjestys banneri-sivuston leikkipaikka tarjoaa mainostajille tiedot iästä, sukupuolesta, asuinpaikasta, edut kaikille rekisteröityneille kävijöille.Näin haluttu banneri näkyy vain niille käyttäjille, jotka on suunniteltu tämän tuotteen mainonta.Talousarvio kampanjan näin vietti enemmän taloudellisesti ja tehokkaammin.
olisi myös otettava huomioon toiminnan pysyviä jäseniä.Useammin samat kävijä näkee saman mainoksen tuote, sitä enemmän rahaa mainostajat kirjataan pois, mutta asiakas asiakkaan tästä enää tulee.Siksi lukutaito laskeminen indeksit CPM ja CTR yhdessä syväanalyysi toimittamien tietojen tämä mainonta alustan on tuoda toivottuja tuloksia asiakkaalle.
Toinen seikka, joka olisi otettava huomioon alussa kampanjan.Maksu voidaan asettaa tai kannalta CPM, CTR.Toisin sanoen, asiakkaan tulee ymmärtää olemusta bannerimainoksia moduulin CPM - että se ei ole maksu napsautuksella käyttäjiä, mutta vain osoitus tuotteen mainonnan
Yhteenveto
Kysyi mitä CPM, vastaus on, että tämä vaihtoehto ontärkeimmistä analysoitaessa tehokkuutta tietyn mainoksen, ja myös on otettava huomioon laskettaessa mainonnan talousarvio.Otetaan huomioon ja määrä väitetään yhteyksiä mahdollisiin kuluttajamainontaa tiedot, ja kustannukset saattamista bannerit useita sivustoja, joilla on samankaltaisia itsetarkoitus.Näiden parametrit, on mahdollista laskea tehokkuutta erityisesti mainonta alustan ja menestyksekkäästi hallitsemaan mainonnan talousarvio.